Na co zwrócić uwagę, wybierając dostawcę usług telematycznych?

Na co zwrocic uwage wybierajac dostawce uslug telematycznych

Na co zwrócić uwagę, wybierając dostawcę usług telematycznych?

Wybór dostawcy usług telematycznych nie należy do łatwych wyzwań. Dobrą decyzję możemy podjąć tylko wtedy, gdy zbierzemy odpowiednio dużo wiedzy na temat samej telematyki. Pozwoli nam to łatwiej rozeznać się w jakości usług oferowanych przez poszczególnych dostawców.

Czym jest telematyka?

Telematyka to, najprościej rzecz ujmując, połączenie usług telekomunikacyjnych z zapleczem informatycznym. Najczęściej z rozwiązań telematycznych korzystają firmy transportowe, którym zależy na ułatwieniu, a przede wszystkim usprawnieniu wszelkich procesów związanych z zarządzaniem flotą pojazdów i działaniami biznesowymi.

Telematyka a transport

Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w naszym kraju transport jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki o znaczącym wkładzie do budżetu państwa. Odpowiada za ok. 6,5-7% PKB. Ze względu na dużą konkurencję coraz więcej polskich firm transportowych korzysta z zaawansowanych technologii telematycznych, które odpowiadają za zwiększenie efektywności wszelkich procesów, co pozwala na zwiększenie zysków finansowych.

Telematyka w transporcie najczęściej korzysta z:

– komunikacji elektronicznej takiej jak sieci lokalne czy systemy satelitarne,

– systemów pozyskujących informacje np. radary, kamery wideo,

– programów prezentujących informacje m.in. systemy GIS (geograficzne bazy danych).

Co zyskuje firma transportowa dzięki usługom telematycznym?

Podstawową zaletą korzystania przez firmy transportowe z usług telematycznych jest umożliwienie bezpośredniego wpływania na przebieg realizacji dostaw. Wszystko to ma jeden podstawowy cel – jak największą wydajność przewozów przy ich jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko. Poza tym systemy telematyczne znacząco poprawiają bezpieczeństwo poprzez ciągłą kontrolę nad przewożonym towarem. Technologie telematyczne pozwalają na lepsze i łatwiejsze planowanie tras.

Kolejną bardzo ważną rzeczą, na którą zezwala wprowadzenie systemów telematycznych, jest tzw. inteligentny transport. Składa się on z trzech podstawowych współpracujących ze sobą układów: inteligentnego centrum zarządzania, inteligentnego pojazdu i inteligentnej drogi.

Rynek usług telematycznych w Polsce

Z każdym rokiem rynek usług telematycznych w Polsce jest coraz większy. Dzisiaj mamy naprawdę  spory wybór wśród wielu firm, proponujących usługi ułatwiające prowadzenie firmy transportowej.

Jedną z najszybciej rozwijających się i wiodących marek tej branży w naszym kraju jest należąca do spółki Bridgestone firma TOMTOM TELEMATICS, dostarczająca firmom transportowym system WEBFLEET oparty na technologii „oprogramowanie jako usługa” (SaaS). Dzięki takiemu rozwiązaniu będziemy posiadać bezpieczny dostęp do wszystkich niezbędnych nam informacji, aby jak najskuteczniej zarządzać działaniami naszej firmy.

WEBFLEET pozwoli nam na kontakt z zespołem przewozowym z każdego miejsca na świecie, a także na uzyskanie niezbędnych informacji pomocnych w trakcie transportu. Wystarczy dostęp do internetu i sprzęt mobilny. Dzięki usłudze WEBFLEET będziemy mogli poprawić efektywność zarządzania flotą, oszczędzać paliwo czy poprawić styl jazdy i bezpieczeństwo kierowców. Nie bez znaczenia jest też Certyfikat ISO 27001, który zapewnia nas o tym, że system WEBFLEET maksymalnie zabezpiecza dane naszej firmy.

Wybór odpowiedniej usługi

Wybór dostawcy usług telematycznych nie jest prosty. Warto zwrócić uwagę na zakres funkcji oferowanych przez poszczególnych usługodawców i sprawdzić, które będą szczególnie przydatne w usprawnianiu pracy w naszej firmie.

Źródło: telematics.tomtom.com/pl_pl/webfleet – tachograf cyfrowy

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *