Dlaczego copywriting dla Twojej strony jest tak ważny?

copywriting seo

Dlaczego copywriting dla Twojej strony jest tak ważny?

Wiele elementów, znajdujących się na stronach www, odgrywa bardzo duże znaczenie, jeśli chodzi o działania sprzedażowe, zwiększenie ruchu na stronie lub zainteresowanie ze strony klientów. Przyciągnąć może na przykład interesująca grafika lub film promocyjny. Niemniej ważne są również dobrej jakości treści. Umiejętny copywriting może znacząco wpłynąć na poprawę wyników sprzedażowych. Nie jest to element, który może zostać zlekceważony. 

Solidna podstawa marketingu

Dobre jakościowo, merytoryczne i przydatne dla klientów treści, stanowią niezwykle ważny element współczesnego marketingu. Z jednej strony pozwala oczywiście na uzyskanie dobrego kontaktu z potencjalnymi klientami i przekazywania im wartościowych treści. Z drugiej strony copywriting, jest również ściśle związany z SEO. Roboty google na podstawie umieszczonych w serwisie treści, szacują wartość danej strony www. Nieodpowiednie treści mogą więc przyczynić się do znacznego spadku w pozycjach wyszukiwania. Tworząc stronę internetową, której zadaniem będzie promowanie i rozwój własnego biznesu, należy tej kwestii poświęcić bardzo dużo uwagi. Zdarza się, iż dobre jakościowo teksty sprawiają, iż serwis wędruje na bardzo wysokie pozycje. Często jednak sama treść może nie wystarczyć, ponieważ dużą rolę odgrywają także bardziej techniczne aspekty SEO.

Różnorodność tekstów

Treści w zależności od swojego przeznaczenia, mogą znacząco się od siebie różnić. Czym innym są teksty, które użyte zostaną poza siecią internetową, czym innym te, które znaleźć możemy na stronach www. W tekstach czysto marketingowych, które wykorzystane są na potrzeby reklam i scenariuszy, wpływa się przede wszystkim na aspekt odpowiedniej perswazji na klienta. Celem jest skuteczna sprzedaż i na to postawiony został największy nacisk. SEO copywriting opiera się a tym, bo trafić do klienta, który potrzebuje właśnie tej konkretnej rzeczy. Właściwy dobór słów kluczowych, jest w tym przypadku priorytetowy. Jeśli bowiem użytkownik internetu wejdzie na naszą stronę i nie znajdzie produktów, których oczekiwał, z pewnością szybko ją opuści.

Przewaga nad konkurencją

Copywriting umożliwia osiągnięcie przewagi nad konkurencją, dzięki opisom, które przygotowane zostały z dużą starannością i dokładnością. Przede wszystkim nie powinny być one napisane w sposób nieciekawy i schematyczny. Klient musi uzyskać informacje, które pozwolą mu na podjęcie decyzji, iż zdecyduje się na zakup tego konkretnego produktu. Dobry copywriting, jest szansą na przedstawienie firmy w zupełnie nowy, ciekawy sposób, pokazujący bezpośrednie korzyści, związane z nawiązaniem współpracy.  

Copywriting można znaleźć wszędzie

Tak naprawdę z copywritingiem spotkać można się w wielu miejscach. To nie tylko te teksty, które umieszczamy na stronie internetowej lub hasła reklamowe, nawołujące do skorzystania z naszych produktów lub usług. Copywriting to również nazewnictwo zakładek czy newsletter. Każdy, nawet najmniejszy element, może odgrywać duże znaczenie w walce o potencjalnego klienta. Należy dbać o wszystkie szczegóły i dopracowywać jako wspólną całość. Kosmetyczne zmiany, takie jak zmiana nazw niektórych elementów w serwisie internetowym, może sprawić, iż ruch na stronie ulegnie zwiększeniu.

Dobrze napisanie treści

Stworzony tekst, musi odpowiedzieć użytkownikowi na pytanie – czy oferowany produkt lub usługa, zaspokoją jego oczekiwania i potrzeby. Oprócz walorów ściśle opisowych, ważne są również takie elementy, jak odpowiednio dobrane tytuły, odwołania lub przekierowania. Nawet niewielkie zmiany mogą pozwolić na uzyskanie przewagi nad konkurencją oraz spowodować wzrost sprzedaży. Copywriting powinien być więc traktowany priorytetowo. Nie można nie doceniać jego ważnej roli. Niezaprzeczalnym faktem jest to, że to właśnie treść, stanowi główny nośnik tego, co chcemy przekazać swoim odbiorcom. Dobre jakościowo treści, pozwolą także na zwiększenie zainteresowania nowych klientów, bez względu na rodzaj branży, w której działa przedsiębiorstwo. Wszystko to sprawia, iż można sporo zaoszczędzić, skupiając się początkowo na stworzeniu optymalnej treści. 

Źródło: Quality Factory – agencja interaktywna

 

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *